Alla inlägg den 22 januari 2015

Av David Magnusson - 22 januari 2015 00:01

FEMTE PAUSDAGEN!


Ja då var det ännu ett sent slut på denna dagen, trodde denna veckan skulle gå riktigt sakta då jag inte tränat, men där hade jag verkligen fel, har haft full gas trots allt.


Idag har jag varit med min kära mor och introducerat gymmet för henne, glädjer mig riktigt mycket då jag vet att det kommer hjälpa henne enormt med mycket annat :)

Efter det stack jag till mina kära mormor och åt kvällsmat och titta på "Lyckliga gatan", supertrevligt och snacka skit, fick även med mig en fin inredningsdetalj till hemme som jag är så kass på att inreda, så finns det någon duktig och tålmodig så har jag kanske ett inredningsjobb åt dig ;)


Som sagt så blev det sent idag med och har inte hunnit att skriva om kosttillskotten, känner mig lite taskig men försöker hinna med allt annat samtidigt, MEN DET KOMMER, JAG LOVAR!!!


Imorgon ska jag kicka igång en tjejpolare på gymmet som har ett kanske vanligt önskemål men med ett unikt ändamål :) ja det där med motivering är ju min grej, helt klart, sedan freda blir det en tredje person jag kickar igång med ett strukturerat träningschema efter hennes önskemål :)


Ja livet är på topp och snart  även dags för mig att börja träna :D :D :D :D CAN´T WAITH!!!



För er som inte vet eller som kanske undrar så NEJ! jag är ingen utbildad PT eller kostrådgivare, däremot bara ett rejält brinnande intresse som vill hjälpa igång personer som behöver en boost, samtliga skrivna texter är utav kundskap, erfarenhet, intresse som jag lärt mig från människor som KAN! 

När det kommer till motivation och inspiration så är det inget man lär sig, eller jo kanske, men som sagt ett stort intresse för mig personligen att kunna hjälpa i den mån jag kan.

Jag fick en gång en fråga:


"Hur hade du viljat kunna ta reda på den informationen du söker inom träning?"

Mitt svar blev
"Kunna ringa till ett samtal som "Fröken ur" fast "Fröken träning" som i princip kan allt, men är det en fråga som "fröken träning" inte kan svara på just då så tar "hon" reda på svaret ÅT mig för att veta att det kommer från en säker källa."


 

"Jag vet att det är väjningsplikt, men jag vet inte varför"



Man kan fråga MÅNGA om hur man ska äta, skita, sova och träna men oftast får du lika många olika svar som frågor. Därför anförtror jag mig de personer som jag VET KAN som kan styrka kunskapen etc...

Oftast har ett korrekt svar en logisk förklaring som gör det mer troligt, man ska inte bara kunna utförandet utan även anledningen, jag brukar jämnföra det med "Jag vet att det är väjningsplikt men jag vet inte varför"  

Jag hade känt mig betydligt tryggare med en som säger "Jag vet att det är väjningsplikt, och det är för att sikten är bland annat skymd och hög risk för olycka".


Tror ni fattar poängen!



Jag har tyvärr inte svar på allt, men däremot tror jag att jag kan ta reda på det mesta!


Som tidigare inlägg, hör av er om det finns något ni undrar eller funderar över, eller helt enkelt bara vill ge lite feedback :)

Med dem orden säger jag godnatt och hoppas att se DIG på gymmet nästa gång ;)


/Dream you dreams or chase em!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<<
Januari 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards