Alla inlägg den 25 januari 2015

Av David Magnusson - 25 januari 2015 17:52

ADRENALINET!


ÄNTLIGEN!

Nu var 1veckas vila över, det har varit en vecka som gått oerhört fort trots allt, och idag är den stora dagen med en kropp fylld med adrenalin :D

Just nu står jag och lagar mat inför hela nästa vecka, ja efter 7v så kan man "receptet" på samtlliga rätter utan och innantill. 

Jag har inte nämnt det tidigare, men förra veckan gick jag back på vågen -1,5kg = 65,7kg, jag pratade med min coach som tyckte att vi fortsätter med samma mat 1v till då jag har paus, denna veckan står jag fortfarande kvar på 65,7kg vilket innebär ingen förändring, trots det stannar jag kvar på samma mat enligt coach direkttiv. Detta kan handla mycket om att kroppen ställer om sig, tar inte åt sig maten lika bra, jag tränar hårdare, intensivare etc... Men för att göra en korrekt bedömning så skyndar man sig inte med förändringarna då det kan bero på andra faktorer, givetvis känns det fruktansvärt just nu men jag litar på min coach och är inte särskilt rädd för att inte lyckas med mitt mål, FÖR DET SKA JAG GÖRA!!!


Idag kommer även en jämförelse bild upp på mig med dem 3 senaste månaderna, man tycker man står still och ingenting händer, detta beror oftast på att det sker små förändringar hela tiden och eftersom man ser sig själv i spegeln varje dag så tänker man inte på det på samma vis som folk "utifrån". Därav tycker jag bilder och måttband är kanon! 


"Stirra dig inte blind på vågen!"


Vågen är ett farligt verktyg om man bara ser till den! Det finns så mycket som spelar roll vad den visar, oftast när folk säger att dem vill går ner i vikt så handlar den inte om siffrorna på vågen, det är utseendet. Logisk tänkande så går dessa hand i hand, men det är inte hela sanningen för det beror helt på om du är en aktiv person eller ej samt kroppens säregna sätt att dra åt sig vätska etc...


"Vikten är den viktigaste!"


Nu kommer vi till den punkt jag själv varit i och som jag inte borde varit i på tanke på den kunskap jag sitter inne på, men trots allt har även jag varit "Viktkåt", det är gott som *** att trycka tunga vikter, men det är goare att trycka tunga vikter idag och om 2 år framåt. Jag säger inte att det är fel att träna tungt, men träna inte FÖR tungt där det börjar närma sig skaderisk.

Jag har tränat klokt tungt i 7veckor vilket innebär att jag legat på 4-6 reps x 4 set, kommer nu 7veckor framåt att ligga på 6-8 reps x 4 set. Den finns en himla massa svar på vilken typ av träning, reps och set man ska träna för att nå till exempel styrka, volym och uthållighet, detta är jag själv inte särskilt kunnig på så jag uttalar mig inte om saken då jag tror det även har stor betydelse vem som utför träningen, vi är ju trots allt alla olika. Men visst, det finns studier som visar på att 6-8 reps bygger volym och styrka.


"Tid är liv!"


Jag har trots allt utan en utbildning fått en utmaning av en vän som heter Tintin att hjälpa henne att nå sitt mål, ett mål som är rimligt både inom tid och utförande. Det är en ära att få ta del av en annan människas mål i livet och kunna motivera och driva målet tillsammans. Jag tvivlar inte en sekund på Tintin, hon har den där glimten i ögat för att lyckas, anledningen till varför målet är så viktigt, samt envisheten. Dessa punkterna är enligt mig det viktigaste för att kunna lyckas. KEEP THE GOOD WORK UP!


Ni ska veta att jag gärna ger en del av mig egna tid som redan är tight åt andra människor, men som jag har sagt förut,

"Att anse att dig egna tid är viktigare än någon annans är det mest egoistiska du kan göra!"



Jag har heller inte skrivit på 2dagar som många av er redan lagt märke till, men detta för att det har varit full rulle och inte funnits tid. Jag har fortfarande ett par ämnen jag ska skriva om och de kommer att komma inom kort!

 

Med dessa orden så säger jag TIME FOR WORKOUT!

 

 

 

 

 



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<<
Januari 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards